Wydział Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska
Siedziba: Plac Wolności 3 – parter
Kierownik Wydziału – p.o. Przemysław Drozd
pok. nr 05, tel. 87 307 03 63
Do zadań Wydziału Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska należy:
1. Utrzymanie bieżące dróg gminnych.
2. Utrzymanie i konserwacja terenów zielonych.
3. Oświetlenie dróg.
4. Utrzymanie cmentarzy komunalnych.
5. Utrzymanie grobów i cmentarzy wojennych.
6. Gospodarka ściekowa i ochrona wód.
7. Realizacja zadań gminy z zakresu ochrony środowiska.
8. Prowadzenie gospodarki gminnym zasobem nieruchomości.
9. Oczyszczanie miasta oraz dbanie o stan sanitarny gminy.
10. Wydawanie zezwoleń na wykonywanie krajowego zarobkowego przewozu osób.
11. Prowadzenie rejestru psów ras agresywnych.
12. Dekoracja miasta.
13. Realizacja zadań wynikająca z ustawy o lasach.
14. Gospodarka odpadami komunalnymi.
15.Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
16.Wydawanie zezwoleń na usunięcie drzew i krzewów.
Zastępca Kierownika Wydziału – Jadwiga Żychowska
pok. 02 tel. 87 520 33 01
Główne kompetencje:
1. Gospodarowanie mieszkaniowym zasobem gminy:
- przydziały mieszkań komunalnych i socjalnych,
- zamiany mieszkań między najemcami,
- przekwaterowanie do mieszkań zamiennych,
- zawieranie i wypowiadanie umów najmu na mieszkalne lokale komunalne i socjalne,
2. Eksploatacja budynków mieszkalnych.
3. Sprawy związane z eksmisją z lokali mieszkalnych.
4. Wynajem lokali użytkowych.
5. Nadzór i współpraca z Zarządcą gminnego zasobu nieruchomości.
6. Uzgadnianie planów i harmonogramów remontów zasobów komunalnych.
7. Weryfikacja kosztów związanych z planowanymi remontami i modernizacją zasobów komunalnych.
8. Udział w przeglądach budynków i określanie potrzeb remontowych.
9. Sprawowanie kontroli nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez Zarządcę mienia (kosztorysy, przetargi, odbiory robót, rozliczenia).
10. Kontrola przygotowania lokali do najmu.
11. Kontrola kosztów utrzymania zasobów gminy we wspólnotach mieszkaniowych.
12. Przygotowywanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości.
13. Prowadzenie ewidencji lokalowych zasobów komunalnych.
14. Zawieranie umów na pomieszczenia gospodarcze i garaże.
15. Inne zadania wynikające z obowiązków właściciela w utrzymaniu posiadanego mienia.
Joanna Sagun
pok. 05 tel. 87 520 16 03
Główne kompetencje:
1. Prowadzenie spraw związanych z odbiorem odpadów komunalnych:
- kontrola przewoźnika odbierającego odpady,
- kontrola przygotowania odpadów do odbioru,
- weryfikacja ilości i rodzaju odpadów odbieranych z nieruchomości,
- prowadzenie ewidencji odbioru odpadów.
2. Prowadzenie rozliczeń związanych z odbiorem odpadów komunalnych.
3. Aktualizowanie rejestru nieruchomości, na których powstają odpady komunalne.
4. Wprowadzanie zmian, korekt, uzupełnień w systemie opłat za odpady.
5. Kontrola obowiązku złożenia deklaracji o opłacie za odpady.
6. Prowadzenie postępowań wymierzających wysokość opłaty za odbiór odpadów.
7. Dokonywanie wymiaru opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Dodatkowo w zastępstwie:
1. Realizacja zadań z zakresu ochrony środowiska będących w kompetencji gminy.
2. Wydawanie decyzji na wycinkę drzew i krzewów.
3. Wydawanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach.
4. Wydawanie decyzji na wywóz nieczystości płynnych.
5.Wpis do rejestru działalności regulowanej przedsiębiorców świadczących usługi
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości.
6. Udostępnianie informacji o środowisku i jego ochronie.
7. Prowadzenie spraw związanych z budową przydomowych oczyszczalni ścieków.
8. Prowadzenie spraw związanych z usuwaniem azbestu.
9. Realizacja zadań z zakresu gospodarki ściekowej i ochronie wód.
10. Działania edukacyjne z zakresu ochrony środowiska.
Marcin Drażba, Beata Zabokrzycka
pok. 04 tel. 87 520 23 83
Marcin Drażba
Główne kompetencje:
1. Utrzymanie urządzeń komunalnych znajdujących się w pasach drogowych oraz pozostałych ciągach komunikacyjnych, w tym pieszych i rowerowych, placach oraz innych obiektach gminnych, a w szczególności oświetlenia drogowego i kanalizacji deszczowej.
2. Zarządzanie siecią kanalizacji deszczowej.
3. Zarządzanie energią w Gminie Olecko.
4. Wydawanie licencji na wykonywanie transportu drogowego taksówką oraz zezwoleń na przewozy regularne i przewozy regularne specjalne na terenie gminy.
5. Zadania należące do właściwości zarządcy drogi, jako stanowisko wspomagające.
Beata Zabokrzycka
Główne kompetencje:
Prowadzenie spraw z zakresu utrzymania i remontów dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych pieszych i placów, a w szczególności:
- utrzymania i remontów dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych pieszych i rowerowych oraz obiektów mostowych, przepustów i placów,
- wprowadzania stałej i czasowej organizacji ruchu oraz właściwego oznakowania poziomego i pionowego dróg gminnych;
- zajęcia oraz umieszczania urządzeń obcych w pasach drogowych dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągach komunikacyjnych pieszych i rowerowych;
-wydawania warunków i zezwoleń na lokalizację zjazdów z dróg gminnych oraz przystanków komunikacyjnych;
- likwidacji i tworzenia dróg gminnych, gminnych dróg wewnętrznych, ciągów komunikacyjnych pieszych i rowerowych oraz obiektów mostowych, przepustów i placów;
- nadawania lub pozbawiania kategorii drogom gminnym oraz opiniowania wniosków dotyczących zmiany kategorii dróg powiatowych;
Kamil Gajewski, Anna Wojczulewicz
pok. 02 tel. 87 520 33 01
Kamil Gajewski
Główne kompetencje:
1. Nadzór i współpraca z Zarządcą gminnego zasobu nieruchomości.
2. Uzgadnianie planów i harmonogramów remontów zasobów komunalnych.
3. Weryfikacja kosztów związanych z planowanymi remontami i modernizacją zasobów komunalnych.
4. Udział w przeglądach budynków i określanie potrzeb remontowych.
5. Sprawowanie kontroli nad procesem inwestycyjnym prowadzonym przez Zarządcę mienia (kosztorysy, przetargi, odbiory robót, rozliczenia).
6. Kontrola przygotowania lokali do najmu.
7. Kontrola kosztów utrzymania zasobów gminy we wspólnotach mieszkaniowych.
8. Przygotowywanie dokumentacji do sprzedaży nieruchomości.
9. Prowadzenie ewidencji lokalowych zasobów komunalnych.
10. Zawieranie umów na pomieszczenia gospodarcze i garaże.
11. Inne zadania wynikające z obowiązków właściciela w utrzymaniu posiadanego mienia.
Anna Wojczulewicz
Główne kompetencje:
1. Prowadzenie spraw w zakresie utrzymania czystości, w tym nadzór nad wyłapywaniem bezdomnych zwierząt.
2. Utrzymanie małej architektury :
- przystanki,
- kosze uliczne,
- słupy i tablice ogłoszeniowe.
3. Utrzymanie szaletów.
4. Prowadzenie spraw związanych z gospodarką komunalną w zakresie utrzymania zieleni miejskiej.
5. Prowadzenie spraw związanych z dekoracją miasta.
6. Prowadzenie rejestru psów ras agresywnych.
7. Prowadzenie spraw z zakresu cmentarzy i grobownictwa.