Deklaracja dostępności do strony internetowej Urzędu Miejskiego w Olecku
Urząd Miejski w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych do standardu WCAG 2.1.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Miejski w Olecku
19-400 Olecko, Plac Wolności 3
Telefon: 87 520 21 68
Faks: 87 520 25 58
E-mail: um@um.olecko.pl
Data publikacji i aktualizacji
Data publikacji strony internetowej: 2013-11-18.
Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2020-09-22.
Status pod względem zgodności z ustawą
Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Dokłada się wszelkich starań, aby usuwać stwierdzane bariery na stronie Urzędu Miejskiego w Olecku.
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Oświadczenie sporządzono dnia: 2020-09-22. Oświadczenie zaktualizowano: 2023.03.02. Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny w oparciu o wytyczne firmy wykonującej portal zgodnie ze standardami WCAG 2.1.
Skróty klawiaturowe
Serwis nie jest wyposażony w skróty klawiaturowe, które mogły by wchodzić w konflikt z technologiami asystującymi (np. programy czytające), systemem lub aplikacjami użytkowników.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wojciech Wiktorzak orn1@olecko.eu
Kontaktować się można także dzwoniąc na numer telefonu 875200969. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie architektonicznym lub informatyczno-komunikacyjnym, wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępu oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności.
Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Miejskiego Plac Wolności 3, 19-400 Olecko
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku jest nie jest oznakowane. Znajduje się we frontowej ścianie urzędu od strony Placu Wolności. Wyposażone jest w drzwi jednoskrzydłowe, przeszklone, dostępne dla osób na wózku. Do wejścia prowadzą schody z poręczami oraz podjazd dla wózków znajdujący się po lewej stronie. Ponadto po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, który przywołuje pracownika urzędu.
Przejście do głównego korytarza urzędu prowadzi przez wiatrołap. Sala do obsługi petentów usytuowana jest na parterze po lewej stronie, niedaleko od wejścia bez oznakowania dotykowego na posadzce. Drzwi do sali są przeszklone. Brak kontrastowego oznaczenia drzwi. Brak obszarów kontroli. - Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek posiada trzy piętra. Komunikacja między piętrami odbywa się wyłącznie schodami. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów oraz windy. Szerokie korytarze umożliwiają wyminięcie dwóch osób.
Na parterze Urzędu znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osoby niepełnosprawnej, poruszającej się na wózku inwalidzkim. - Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych. W budynku przy Placu Wolności 3 Punkt Obsługi Klienta, który znajduje się na parterze (pokój nr 3) wyposażony jest w stanowiskową pętlę indukcyjną, tablety do komunikacji alternatywnej i wspomagającej AAC, lupę, ramkę do składania podpisu, stanowisko komputerowe dla klienta z dostosowaniem klawiatury i myszki do potrzeb osób słabowidzących lub z ograniczonym zakresem ruchów dłoni. Ponadto w biurze podatkowym (II piętro, pokój 25) znajduje się również stanowiskowa pętla indukcyjna.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed urzędem znajduje się jedno wydzielone miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami. Jest oznakowane i pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności. - Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. - Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą także kontaktować się z pracownikami on – line lub na spotkaniu w urzędzie z udziałem tłumacza (trzeba się wtedy umówić poprzez złożenie wniosku).
Wniosek może być złożony:
- w formie papierowej ( wysłany pocztą do urzędu, złożony w Biurze Obsługi Klienta;
- w formie wniosku wysłanego na adres e-mail um@um.olecko.pl
- w formie wniosku nagranego w postaci filmu w Polskim Języku Migowym i przesłanego na adres e-mail: um@um.olecko.pl
Budynek Urzędu Miejskiego Plac Wolności 1, 19-400 Olecko, Urząd Stanu Cywilnego
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku jest oznakowane, położone we frontowej ścianie urzędu od strony alei parkowej. Wyposażone jest w drzwi dwuskrzydłowe, dostępne dla osób na wózku. Do wejścia prowadzą schody z poręczami oraz podjazd dla wózków znajdujący się po prawej stronie. Po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, który przywołuje pracownika urzędu. Przejście do głównego korytarza urzędu jest przez przedsionek, na wprost schody na 1 piętro oraz platforma pionowa (winda) obsługująca 1 piętro. Brak obszarów kontroli. - Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek posiada jedno piętro. Komunikacja między piętrem a parterem odbywa się platformą pionową (windą) lub schodami. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów. Stopnie schodów z noskami i podcięciami.
W windzie na panelu zewnętrznym i wewnętrznym znajduje się włącznik. Brak komunikatów dźwiękowych – przejazd windą wymaga non stop wciśniętego przycisku ( jest instrukcja pisana).
Powierzchnia korytarzy umożliwia wyminięcie dwóch osób jednak korytarz posiada krótkie przewężenia, umożliwiające przejście tylko jednej osoby.
Na parterze Urzędu znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózku inwalidzkim. - Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku nie ma oznaczeń brajlowskich oraz informacji głosowych. Lupa oraz stanowiskowa pętla indukcyjna jest w biurze dowodów osobistych. - Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Niedaleko urzędu, na parkingu przy Pl. Wolności znajdują się wydzielone miejsca do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami. Są oznakowane i pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności. - Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. - Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą także kontaktować się z pracownikami on – line lub na spotkaniu w urzędzie z udziałem tłumacza (trzeba się wtedy umówić poprzez złożenie wniosku).
Wniosek może być złożony:
- w formie papierowej ( wysłany pocztą do urzędu, złożony w Biurze Obsługi Klienta;
- w formie wniosku wysłanego na adres e-mail um@um.olecko.pl
- w formie wniosku nagranego w postaci filmu w Polskim Języku Migowym i przesłanego na adres e-mail: um@um.olecko.pl
Uwaga!
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Urzędzie Miejskim w Olecku nie musi być wcześniej uzgadniana.
Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej Urzędu Miejskiego w Olecku "Olecko i okolice"
Urząd Miejski w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność aplikacji mobilnej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej Urzędu Miejskiego w Olecku pod adresem: https://mobilne.wm.pl/olecko
Dane teleadresowe jednostki:
Urząd Miejski w Olecku
19-400 Olecko, Plac Wolności 3
Telefon: 87 520 21 68
Faks: 87 520 25 58
E-mail: um@um.olecko.pl
Data ostatniej istotnej aktualizacji aplikacji mobilnej: 2021-06-01.
Status pod względem zgodności z ustawą
Aplikacja mobilna Urzędu Miejskiego w Olecku jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Treści niedostępne
- linki prowadzące do serwisów zewnętrznych w zdecydowanej większości nie zawierają treści tekstowej, którą mogą odczytać programy dla niepełnosprawnych;
- brak alternatywnych opisów i tytułów większości zdjęć i obrazków;
- mogą zdarzyć się sytuacje, że pomimo starań w aplikacji mobilnej Urzędu Miejskiego w Olecku pewne elementy ww. aplikacji są niedostępne, ponieważ zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej.
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności
Oświadczenie sporządzono: 2020-09-22.
Deklarację dostępności sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez pracowników Urzędu Miejskiego w Olecku.
Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi: 2023-03-26.
Skróty klawiszowe
W aplikacji mobilnej Urzędu Miejskiego w Olecku nie ma możliwości skorzystania ze skrótów klawiaturowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością aplikacji mobilnej Urzędu Miejskiego w Olecku prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wojciech Wiktorzak orn1@olecko.eu. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać żądania zapewnienia dostępności.
Postępowanie odwoławcze
Zgodnie z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem udostępnienia cyfrowego wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub ich elementów oraz elementów niedostępnych cyfrowo, ewentualnie zapewnienia dostępu alternatywnego na warunkach określonych w ustawie.
Żądanie powinno zawierać:
- dane osoby zgłaszającej żądanie,
- wskazanie, o którą aplikację mobilną lub jej element chodzi,
- sposób kontaktu.
Osoba zgłaszająca potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Urząd Miejski w Olecku zrealizuje żądanie bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia otrzymania żądania. Jeśli jednak dotrzymanie tego terminu nie będzie możliwe, Urząd Miejski w Olecku niezwłocznie poinformuje o tym wnoszącego żądanie oraz wskaże termin realizacji żądania, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, Urząd Miejski w Olecku zaproponuje alternatywny sposób dostępu do informacji.
W przypadku, gdy Urząd Miejski w Olecku odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie może złożyć skargę z zastosowaniem przepisów ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego a także powiadomić Rzecznika Praw Obywatelskich. Rzecznik Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Budynek Urzędu Miejskiego Plac Wolności 3, 19-400 Olecko
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku jest nie jest oznakowane. Znajduje się we frontowej ścianie urzędu od strony Placu Wolności. Wyposażone jest w drzwi jednoskrzydłowe, przeszklone, dostępne dla osób na wózku. Do wejścia prowadzą schody z poręczami oraz podjazd dla wózków znajdujący się po lewej stronie. Ponadto po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, który przywołuje pracownika urzędu.
Przejście do głównego korytarza urzędu prowadzi przez wiatrołap. Sala do obsługi petentów usytuowana jest na parterze po lewej stronie, niedaleko od wejścia bez oznakowania dotykowego na posadzce. Drzwi do sali są przeszklone. Brak kontrastowego oznaczenia drzwi. Brak obszarów kontroli. - Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek posiada trzy piętra. Komunikacja między piętrami odbywa się wyłącznie schodami. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów oraz windy. Szerokie korytarze umożliwiają wyminięcie dwóch osób.
Na parterze Urzędu znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osoby niepełnosprawnej, poruszającej się na wózku inwalidzkim. - Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych. W budynku przy Placu Wolności 3 Punkt Obsługi Klienta, który znajduje się na parterze (pokój nr 3) wyposażony jest w stanowiskową pętlę indukcyjną, tablety do komunikacji alternatywnej i wspomagającej AAC, lupę, ramkę do składania podpisu, stanowisko komputerowe dla klienta z dostosowaniem klawiatury i myszki do potrzeb osób słabowidzących lub z ograniczonym zakresem ruchów dłoni. Ponadto w biurze podatkowym (II piętro, pokój 25) znajduje się również stanowiskowa pętla indukcyjna.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed urzędem znajduje się jedno wydzielone miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami. Jest oznakowane i pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności. - Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. - Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą także kontaktować się z pracownikami on – line lub na spotkaniu w urzędzie z udziałem tłumacza (trzeba się wtedy umówić poprzez złożenie wniosku).
Wniosek może być złożony:
- w formie papierowej ( wysłany pocztą do urzędu, złożony w Biurze Obsługi Klienta;
- w formie wniosku wysłanego na adres e-mail um@um.olecko.pl
- w formie wniosku nagranego w postaci filmu w Polskim Języku Migowym i przesłanego na adres e-mail: um@um.olecko.pl
Budynek Urzędu Miejskiego Plac Wolności 1, 19-400 Olecko, Urząd Stanu Cywilnego
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku jest oznakowane, położone we frontowej ścianie urzędu od strony alei parkowej. Wyposażone jest w drzwi dwuskrzydłowe, dostępne dla osób na wózku. Do wejścia prowadzą schody z poręczami oraz podjazd dla wózków znajdujący się po prawej stronie. Po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, który przywołuje pracownika urzędu. Przejście do głównego korytarza urzędu jest przez przedsionek, na wprost schody na 1 piętro oraz platforma pionowa (winda) obsługująca 1 piętro. Brak obszarów kontroli. - Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek posiada jedno piętro. Komunikacja między piętrem a parterem odbywa się platformą pionową (windą) lub schodami. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów. Stopnie schodów z noskami i podcięciami.
W windzie na panelu zewnętrznym i wewnętrznym znajduje się włącznik. Brak komunikatów dźwiękowych – przejazd windą wymaga non stop wciśniętego przycisku ( jest instrukcja pisana).
Powierzchnia korytarzy umożliwia wyminięcie dwóch osób jednak korytarz posiada krótkie przewężenia, umożliwiające przejście tylko jednej osoby.
Na parterze Urzędu znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózku inwalidzkim. - Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku niem oznaczeń brajlowskich oraz informacji głosowych. Lupa oraz stanowiskowa pętla indukcyjna jest w biurze dowodów osobistych. - Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Niedaleko urzędu, na parkingu przy Pl. Wolności znajdują się wydzielone miejsca do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami. Są oznakowane i pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności. - Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. - Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą także kontaktować się z pracownikami on – line lub na spotkaniu w urzędzie z udziałem tłumacza (trzeba się wtedy umówić poprzez złożenie wniosku).
Wniosek może być złożony:
- w formie papierowej ( wysłany pocztą do urzędu, złożony w Biurze Obsługi Klienta;
- w formie wniosku wysłanego na adres e-mail um@um.olecko.pl
- w formie wniosku nagranego w postaci filmu w Polskim Języku Migowym i przesłanego na adres e-mail: um@um.olecko.pl
Uwaga!
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Urzędzie Miejskim w Olecku nie musi być wcześniej uzgadniana.
Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej "Gmina Olecko"
Urząd Miejski w Olecku zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do aplikacji mobilnej: Gmina Olecko.
Daty publikacji i aktualizacji
Data publikacji aplikacji mobilnej: 2022-02-01.
Data ostatniej aktualizacji dotyczącej zmiany wyglądu, struktury informacji lub sposobu publikowania: 2022-02-01.
Status pod względem zgodności
Aplikacja mobilna jest zgodna z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Wynik analizy pod względem zgodności
Data sporządzenia Deklaracji i metoda oceny dostępności cyfrowej
Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2022-03-21.
Data aktualizacji oświadczenia: 2023-03-02.
Metoda przygotowania oświadczenia:
Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
W przypadku problemów z dostępnością aplikacji mobilnej prosimy o kontakt. Osobą kontaktową jest Wojciech Wiktorzak, wwiktorzak@olecko.eu. Kontaktować można się także dzwoniąc na numer telefonu 87 520 09 69. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności.
Informacje na temat procedury
Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji, itp.
Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie bariery utrudniającej lub uniemożliwiającej dostępność w zakresie cyfrowym, wskazanie preferowanego sposobu zapewnienia dostępu oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji.
Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem.
Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności.
Strona internetowa Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dane teleadresowe podmiotu publicznego:
Urząd Miejski w Olecku
19-400 Olecko, Plac Wolności 3
Telefon: 87 520 21 68
Faks: 87 520 25 58
E-mail: um@um.olecko.pl
Dostępność architektoniczna
-
Budynek Urzędu Miejskiego Plac Wolności 3, 19-400 Olecko
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku jest nie jest oznakowane. Znajduje się we frontowej ścianie urzędu od strony Placu Wolności. Wyposażone jest w drzwi jednoskrzydłowe, przeszklone, dostępne dla osób na wózku. Do wejścia prowadzą schody z poręczami oraz podjazd dla wózków znajdujący się po lewej stronie. Ponadto po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, który przywołuje pracownika urzędu.
Przejście do głównego korytarza urzędu prowadzi przez wiatrołap. Sala do obsługi petentów usytuowana jest na parterze po lewej stronie, niedaleko od wejścia bez oznakowania dotykowego na posadzce. Drzwi do sali są przeszklone. Brak kontrastowego oznaczenia drzwi. Brak obszarów kontroli. - Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek posiada trzy piętra. Komunikacja między piętrami odbywa się wyłącznie schodami. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów oraz windy. Szerokie korytarze umożliwiają wyminięcie dwóch osób.
Na parterze Urzędu znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osoby niepełnosprawnej, poruszającej się na wózku inwalidzkim. - Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych. W budynku przy Placu Wolności 3 Punkt Obsługi Klienta, który znajduje się na parterze (pokój nr 3) wyposażony jest w stanowiskową pętlę indukcyjną, tablety do komunikacji alternatywnej i wspomagającej AAC, lupę, ramkę do składania podpisu, stanowisko komputerowe dla klienta z dostosowaniem klawiatury i myszki do potrzeb osób słabowidzących lub z ograniczonym zakresem ruchów dłoni. Ponadto w biurze podatkowym (II piętro, pokój 25) znajduje się również stanowiskowa pętla indukcyjna.
- Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Przed urzędem znajduje się jedno wydzielone miejsce do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami. Jest oznakowane i pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności. - Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. - Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą także kontaktować się z pracownikami on – line lub na spotkaniu w urzędzie z udziałem tłumacza (trzeba się wtedy umówić poprzez złożenie wniosku).
Wniosek może być złożony:
- w formie papierowej ( wysłany pocztą do urzędu, złożony w Biurze Obsługi Klienta;
- w formie wniosku wysłanego na adres e-mail um@um.olecko.pl
- w formie wniosku nagranego w postaci filmu w Polskim Języku Migowym i przesłanego na adres e-mail: um@um.olecko.pl
Budynek Urzędu Miejskiego Plac Wolności 1, 19-400 Olecko, Urząd Stanu Cywilnego
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli
Wejście do budynku jest oznakowane, położone we frontowej ścianie urzędu od strony alei parkowej. Wyposażone jest w drzwi dwuskrzydłowe, dostępne dla osób na wózku. Do wejścia prowadzą schody z poręczami oraz podjazd dla wózków znajdujący się po prawej stronie. Po lewej stronie drzwi wejściowych znajduje się dzwonek z sygnalizacją dźwiękową, który przywołuje pracownika urzędu. Przejście do głównego korytarza urzędu jest przez przedsionek, na wprost schody na 1 piętro oraz platforma pionowa (winda) obsługująca 1 piętro. Brak obszarów kontroli. - Opis dostępności korytarzy, schodów i wind.
Budynek posiada jedno piętro. Komunikacja między piętrem a parterem odbywa się platformą pionową (windą) lub schodami. Brak czytelnych oznaczeń krawędzi schodów. Stopnie schodów z noskami i podcięciami.
W windzie na panelu zewnętrznym i wewnętrznym znajduje się włącznik. Brak komunikatów dźwiękowych – przejazd windą wymaga non stop wciśniętego przycisku ( jest instrukcja pisana).
Powierzchnia korytarzy umożliwia wyminięcie dwóch osób jednak korytarz posiada krótkie przewężenia, umożliwiające przejście tylko jednej osoby.
Na parterze Urzędu znajduje się toaleta przystosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych, poruszających się na wózku inwalidzkim. - Opis dostosowań, na przykład pochylni, platform, informacji głosowych, pętlach indukcyjnych.
W budynku niem oznaczeń brajlowskich oraz informacji głosowych. Lupa oraz stanowiskowa pętla indukcyjna jest w biurze dowodów osobistych. - Informacje o miejscu i sposobie korzystania z miejsc parkingowych wyznaczonych dla osób niepełnosprawnych.
Niedaleko urzędu, na parkingu przy Pl. Wolności znajdują się wydzielone miejsca do parkowania dla osób z niepełnosprawnościami. Są oznakowane i pomalowane kolorem niebieskim z białym symbolem niepełnosprawności. - Informacja o prawie wstępu z psem asystującym i ewentualnych uzasadnionych ograniczeniach.
Do budynku urzędu i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. - Informacja o możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online.
Osoby głuche i słabosłyszące mogą także kontaktować się z pracownikami on – line lub na spotkaniu w urzędzie z udziałem tłumacza (trzeba się wtedy umówić poprzez złożenie wniosku).
Wniosek może być złożony:
- w formie papierowej ( wysłany pocztą do urzędu, złożony w Biurze Obsługi Klienta;
- w formie wniosku wysłanego na adres e-mail um@um.olecko.pl
- w formie wniosku nagranego w postaci filmu w Polskim Języku Migowym i przesłanego na adres e-mail: um@um.olecko.pl
Uwaga!
W przypadku korzystania przez osoby uprawnione z pomocy tzw. osoby przybranej, czyli osoby, która ukończyła 16 lat i została wybrana przez osobę uprawnioną w celu ułatwienia porozumiewania się z osobą uprawnioną i udzielania jej pomocy w załatwieniu spraw, wizyta w Urzędzie Miejskim w Olecku nie musi być wcześniej uzgadniana.
- Dostępność wejścia do budynku i przechodzenia przez obszary kontroli