Ministerstwo Cyfryzacji, w ramach projektu Rozwój Systemu Rejestrów Państwowych (RSRP), uruchomiło Rejestr Danych Kontaktowych (RDK), który jest kolejnym z rejestrów wchodzących w skład Systemu Rejestrów Państwowych (SRP). Do tej pory, do RDK dołączyło ponad 3 500 000 Polaków. Przekazanie danych do RDK jest dobrowolne i bezpłatne. Ponadto, w każdej chwili można je zmienić lub usunąć.
Głównym celem usług udostępnionych w ramach Rejestru Danych Kontaktowych jest ułatwienie kontaktu urzędników z obywatelami.
Dzięki RDK urzędy mogą z wyprzedzeniem informować obywateli m.in. o:
- dokumentach gotowych do odbioru (np. dowodzie osobistym lub dowodzie rejestracyjnym),
- rozpatrzeniu złożonych przez obywatela wniosków (np. w programie Rodzina 500+),
- zbliżającym się terminie utraty ważności dowodu osobistego,
- potrzebie uzupełnienia dokumentów.
Szczegółowe informacje na:
https://www.gov.pl/web/gov/skorzystaj-z-rejestru-danych-kontaktowych-rdk