4 stycznia w Ełku odbyło się spotkanie dyrekcji olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z samorządowcami z subregionu EGO (Ełk-Gołdap-Olecko), poświęcone tematowi modernizacji drogi krajowej nr 65 na odcinku od granicy państwa przez Gołdap, Kowale Oleckie, Olecko i Ełk do woj. podlaskiego. Inwestycja została podzielona na 7 zadań, których zakresy zostały szczegółowo omówione.
-Inwestycja, o którą samorządy wnioskowały wielokrotnie jest konieczna. Każdy, kto porusza się choćby tylko na odcinku Olecko-Ełk wie o tym najlepiej. Stan i standard drogi pozostawia wiele do życzenia. Nie mogę jednak zgodzić się z zakresem zaplanowanych prac. Samorządy subregionu EGO wielokrotnie rozmawiały o połączeniu regionu trasą rowerową z trasą Green Velo. Trudno zrozumieć dlaczego w tak kompleksowych planach modernizacyjnych nie ujęto wykonania ciągu pieszo – rowerowego na całej długości trasy, a tylko w gminie i mieście Ełk. W najbliższy czwartek, tj. 10 stycznia spotkam się z dyrektorem olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, by porozmawiać na ten temat. Na spotkaniu w Olsztynie poruszę również temat modernizacji skrzyżowania drogi krajowej nr 65 z drogą wojewódzką (655) na obwodnicy Olecka. Wciąż pozostaje do rozstrzygnięcia rodzaj zastosowanego rozwiązania, dotyczącego poprawy bezpieczeństwa na tym skrzyżowaniu. Jeśli inwestor nie uwzględni naszych uwag teraz, wówczas temat przepadnie na następne kilkadziesiąt lat - podsumowuje burmistrz Karol Sobczak.